Onderwijsontwikkeling Satankhulam, Tamil Nadu - Reisverslagen van Jan van de Ven - WaarBenJij.nu Onderwijsontwikkeling Satankhulam, Tamil Nadu - Reisverslagen van Jan van de Ven - WaarBenJij.nu

Onderwijsontwikkeling Satankhulam, Tamil Nadu

28 Augustus 2010

Aan de slag!
Jan

Hallo allemaal, Op 14 augustus vertrek ik voor 3 weken naar Satankhulam, Tamil Nadu, India. Deze 3 weken wordt ik uitgezonden naar een ontwikkelinsproject door People4Change. Op een basisschool met kids uit nabijgelegen dorpen en het naastgelegen weeshuis, ga ik proberen om het onderwijs een kwaliteitsimpuls te geven. Mij is gevraagd om de leerkrachten hun onderwijs te laten verrijken met aantrekkelijke methodologien en frisse ideeen met het oog op lesgeven. Ook op kindniveau ligt er een mooie uitdaging om de kids een stimulans te geven in hun (sociaal-emotionele) ontwikkeling, zodat deze meer gelijk gaat lopen met het gemiddelde ontwikkelingsniveau. Op 5 september hoop ik weer op Nederlandse bodem te staan. Een ervaring rijker, een cultuur wijzer en een proces in gang gezet hebbende waar nog lang de vruchten van geplukt kunnen worden. Groetjes Jan