Helden en heldinnen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Ven - WaarBenJij.nu Helden en heldinnen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jan Ven - WaarBenJij.nu

Helden en heldinnen!

Door: Jan van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 September 2010 | India, New Delhi

Wauw, wat zijn jullie een helden en heldinnen! Op de valreep zijn er nog flink wat donaties gedaan voor mijn project 'Imagine', waardoor de computerruimte met internetaansluiting steeds concreter wordt. Ik ben er zeker van dat dit voor het einde van 2010 gerealiseerd kan worden.

Omdat er nog donaties onderweg zijn (kreeg een paar berichtjes van mensen dat ze gedoneerd hadden, maar die worden door de verschillende banken nog even vastgehouden), kan ik het precieze bedrag nog niet bekend maken. Dat het meer dan 500euro (RS 30.000!!!) is, dan is wel al duidelijk. Ik ben er stil van...

Mijn tas is gepakt (scheelt wel wat kilo's zonder die vracht aan speelgoed, schoolspulletjes en laptop!), ik ben ingechecked, heb mijn plek gekozen (zit nu zeker niet tussen 2 geusverspreiders! misschien ben ik er zelf wel een geworden..) en de tickets uitgeprint. Dadelijk nog even afscheid nemen van mijn gastvrouwe en dan brengt Peter me naar Tuticorin! Loes, ik kom eraan. Denk je aan die bruine boterham ')

Liefs Jan

• 01 September 2010 - 06:21

Jeanne H.:

Jan, goede reis en tot volgende week.
    Een heel fijn weekend, samen met Loes.

Groet Jeanne.

• 01 September 2010 - 08:11

Marcella:

Wat een geweldige ervaring heb je opgedaan! Echt geweldig om je verhalen te lezen (je schrijft overigens super). Geniet van je thuiskomst met een bruine boterham en natuurlijk jouw Loes. We zien je volgende week. Groetjes!

• 01 September 2010 - 08:42

Marian:

Jan, ik heb genoten van je reisverslag. Een goede reis en daarna fijn thuis samen met Loes. Groetjes en tot zo!

• 02 September 2010 - 17:17

Loes W:

Jan, als je dit leest ben je weer op Nederlandse bodem...

Ik hoor snel al je verhalen face to face.
    Gr Loes

De vele gezichten van Satankulam

28 Augustus 2010

Aan de slag!
Jan

Hallo allemaal, Op 14 augustus vertrek ik voor 3 weken naar Satankhulam, Tamil Nadu, India. Deze 3 weken wordt ik uitgezonden naar een ontwikkelinsproject door People4Change. Op een basisschool met kids uit nabijgelegen dorpen en het naastgelegen weeshuis, ga ik proberen om het onderwijs een kwaliteitsimpuls te geven. Mij is gevraagd om de leerkrachten hun onderwijs te laten verrijken met aantrekkelijke methodologien en frisse ideeen met het oog op lesgeven. Ook op kindniveau ligt er een mooie uitdaging om de kids een stimulans te geven in hun (sociaal-emotionele) ontwikkeling, zodat deze meer gelijk gaat lopen met het gemiddelde ontwikkelingsniveau. Op 5 september hoop ik weer op Nederlandse bodem te staan. Een ervaring rijker, een cultuur wijzer en een proces in gang gezet hebbende waar nog lang de vruchten van geplukt kunnen worden. Groetjes Jan

Actief sinds 21 Juli 2010